Dieta dla osób aktywnych

Osoby aktywne, które chcą przejść na dietę powinny przede wszystkim zadbać o to, aby dostarczyć organizmowi kalorii niezbędnych dla normalnego funkcjonowania, zachowania zdrowia oraz pełni sił. Dieta dla aktywnych powinna zostać skomponowana przez dietetyka, który oceni zapotrzebowanie organizmu, uwzględniając przy tym wszystkie schorzenia i dolegliwości.

Konsultacje z ditetykiem

Coraz częściej konsultacje z dietetykiem dostępne są w renomowanym klubie fitness. Wielu specjalistów korzysta z analizatora składu ciała, który błyskawicznie pozwala ocenić ilość tkanki mięśniowej, tłuszczowej oraz wody w organizmie. Analizator zapamiętuje poprzedni wynik, dzięki czemu bez problemu można odszukać parametry z ostatniej wizyty.
W pierwszym kroku, każdy kto chce zrzucić kilka kilogramów i zdrowo się odżywiać powinien zrezygnować ze słodkich i słonych przekąsek, które są jedynie źródłem pustych kalorii i cukru. Warto ograniczyć również picie słodkich soków i gazowanych napojów. Najlepszym wyborem jest niegazowana woda mineralna z dodatkiem imbiru, soku z cytryny, mięty, mrożonych owoców bądź limonki. Niezalecany jest również alkohol, który jest kaloryczny, zawiera sporo cukru i rozleniwia jelita. Korzystny wpływ na organizm ma jedynie czerwone wytrawne wino.
Osoby aktywne fizycznie nie mogą zapominać o odpowiedniej ilości białka, który jest budulcem tkanki mięśniowej. Doskonałym źródłem białka są kefiry, jogurty naturalne oraz twaróg.

Błonnik pokarmowy

Ogromne znaczenie w każdej diecie ma błonnik pokarmowy. Nie tylko zapewnia uczucie sytości na długi czas, ale również reguluje pracę układu trawiennego, przyspiesza przemianę materii oraz zapobiega zaparciom. Spora ilość błonnika znajduje się z płatkach owsianych, siemieniu lnianym, warzywach, owocach, ciemnym pieczywie i razowych makaronach.
Każdy dietetyk zaznacza w czasie wizyty aby pacjent jadł małe posiłki, ale często i najlepiej o stałych porach. Dzięki temu można zapobiec napadom głodu i cały czas dostarczać odpowiednią dawkę kalorii. Alternatywą dla czarnej herbaty i kawy jest kawa zbożowa, zielona herbata, napar z mięty oraz rumianku.
Na zajęcia na siłowni czy poranny trening można zabrać ze sobą zdrowy i odżywczy koktajl. Taki napój można bardzo szybko przygotować na bazie świeżych liści szpinaku, jarmużu, świeżych ogórków, kiwi, jabłek oraz pomarańczy. Gdy jest on zbyt cierpki można posłodzić go odrobiną miodu. W księgarniach i dyskontach dostępne są książki znanych trenerek, gdzie zamieszczone są nie tylko zestawy ćwiczeń ale również przykładowe jadłospisy na każdy dzień.

Redakcja zgtkkf.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *