Dieta dla osób aktywnych

0
48

Osoby aktywne, które chcą przejść na dietę powinny przede wszystkim zadbać o to, aby dostarczyć organizmowi kalorii niezbędnych dla normalnego funkcjonowania, zachowania zdrowia oraz pełni sił. Dieta dla aktywnych powinna zostać skomponowana przez dietetyka, który oceni zapotrzebowanie organizmu, uwzględniając przy tym wszystkie schorzenia i dolegliwości.

Konsultacje z ditetykiem

Coraz częściej konsultacje z dietetykiem dostępne są w renomowanym klubie fitness. Wielu specjalistów korzysta z analizatora składu ciała, który błyskawicznie pozwala ocenić ilość tkanki mięśniowej, tłuszczowej oraz wody w organizmie. Analizator zapamiętuje poprzedni wynik, dzięki czemu bez problemu można odszukać parametry z ostatniej wizyty.
W pierwszym kroku, każdy kto chce zrzucić kilka kilogramów i zdrowo się odżywiać powinien zrezygnować ze słodkich i słonych przekąsek, które są jedynie źródłem pustych kalorii i cukru. Warto ograniczyć również picie słodkich soków i gazowanych napojów. Najlepszym wyborem jest niegazowana woda mineralna z dodatkiem imbiru, soku z cytryny, mięty, mrożonych owoców bądź limonki. Niezalecany jest również alkohol, który jest kaloryczny, zawiera sporo cukru i rozleniwia jelita. Korzystny wpływ na organizm ma jedynie czerwone wytrawne wino.
Osoby aktywne fizycznie nie mogą zapominać o odpowiedniej ilości białka, który jest budulcem tkanki mięśniowej. Doskonałym źródłem białka są kefiry, jogurty naturalne oraz twaróg.

Błonnik pokarmowy

Ogromne znaczenie w każdej diecie ma błonnik pokarmowy. Nie tylko zapewnia uczucie sytości na długi czas, ale również reguluje pracę układu trawiennego, przyspiesza przemianę materii oraz zapobiega zaparciom. Spora ilość błonnika znajduje się z płatkach owsianych, siemieniu lnianym, warzywach, owocach, ciemnym pieczywie i razowych makaronach.
Każdy dietetyk zaznacza w czasie wizyty aby pacjent jadł małe posiłki, ale często i najlepiej o stałych porach. Dzięki temu można zapobiec napadom głodu i cały czas dostarczać odpowiednią dawkę kalorii. Alternatywą dla czarnej herbaty i kawy jest kawa zbożowa, zielona herbata, napar z mięty oraz rumianku.
Na zajęcia na siłowni czy poranny trening można zabrać ze sobą zdrowy i odżywczy koktajl. Taki napój można bardzo szybko przygotować na bazie świeżych liści szpinaku, jarmużu, świeżych ogórków, kiwi, jabłek oraz pomarańczy. Gdy jest on zbyt cierpki można posłodzić go odrobiną miodu. W księgarniach i dyskontach dostępne są książki znanych trenerek, gdzie zamieszczone są nie tylko zestawy ćwiczeń ale również przykładowe jadłospisy na każdy dzień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here