Trening EMS – czym jest?

0
135

Trening EMS- to elektrostymulacja mięśni, która stosowana jest w fizjoterapii. Dzięki swej nowoczesnej technologii pozwala wykorzystywać się także w sporcie i medycynie. Trening ten prowadzony przez wykwalifikowanego oraz doświadczonego trenera personalnego sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej, modelowaniu sylwetki, redukcji cellulitu, budowy mięśni ciała a także lepszej wydolności oddechowej. Podczas treningu EMS można również wzmocnić swoje mięśnie, które odpowiedzialne są za utrzymanie prawidłowej postawy ciała, złagodzić bóle pleców, poprawić metabolizm a także samopoczucie. Efekty tego treningu widoczne są już po 4 do 6 tygodni a są nimi.

Na czym polega?

Trening EMS polega na pobudzeniu mięśni do pracy przez elektrostymulację dzięki czemu odchudzanie nie wymaga litrów wylanego potu a budowanie mięśni nie przynosi bólu. Trening ten to ćwiczenia fizyczne wykonane z pomocą technologii elektrostymulacji mięśniowej.
Osoba ćwicząca podłączona jest do specjalnej budowy stroju, który wyposażony jest w elektrody, które wspomagają wysyłanie impulsów z mózgu do mięśni. Dzięki temu praca mięśni jest prawie taka sama jak podczas zwykłego treningu, a impulsy które wysyłane są do mózgu mają większą skuteczność. Trening ten praktykowany jest na siłowniach w gabinetach odnowy biologicznej oraz salonach rehabilitacyjnych.

Analiza składu ciała

Przed rozpoczęciem treningu EMS należy przejść analizę składu ciała, trener wtedy dobiera nam odpowiedni rodzaj ćwiczeń, które są odpowiednio dobrane do naszej aktualnej kondycji oraz celów jakie chcemy osiągnąć. Po przejściu tego pierwszego etapu zakładamy na dopasowany strój specjalną kamizelkę, pas biodrowy oraz opaski na ramiona i uda, do których to przyczepione są elektrody. Tak ubrani wykonujemy ćwiczenia jakie każe zrobić nam trener. Zadaniem impulsów elektrycznych jest wspomaganie pracy mózgu, który do neuronów znajdujących się w naszych mięśniach wysyłają impulsy i pobudzają je do pracy. Każdy z impulsów ma indywidualną częstotliwość odpowiednio dobraną do grupy mięśniowej. Impulsy maja takie same parametry jak te generowane przez nasz mózg co oznacza, że są całkowicie bezpieczne dla zdrowia oraz bezbolesne.
Zalety treningu EMS:
*szybkie efekty oraz krótki czas trwania;
*łatwość w wykonywaniu;
*brak ryzyka kontuzji;
Trening EMS przeznaczony jest dla ludzi mających już styczność ze sportem a także dla początkujących. Jest idealny dla ludzi, którzy nie mają czasu na całkowity trening ale chcą uzyskać szybkie efekty swej pracy.
Z treningu tego nie powinny korzystać kobiety w ciąży, ponieważ nie przebadano jaki wpływ mają impulsy na płód oraz osoby z rozrusznikiem serca. Chorzy na nadciśnienie, padaczkę, miażdżycę oraz cukrzycę także nie powinni stosować tego treningu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here