Efektywny trening w domu

0
76

Efektywny trening w domu jest tak samo możliwy, jak i efektywny trening poza domem. Wszystko zależy od motywacji danego człowieka do przeprowadzenia treningu i ćwiczeń oraz dodatkowych sprzętów posiadanych w domu.

Nawet bez sprzętu

Nawet jeśli nie posiada się w domu specjalistycznych sprzętów to trening wciąż jest możliwy. Jest to trening z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Jest to idealny sposób na powrót do formy czy też utrzymanie jej w domowym zaciszu, bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. Taki trening nie obciąża dodatkowo stawów, ponieważ jest to trening tylko i wyłącznie z wykorzystaniem własnej masy, która oczywiście u każdego się różni. Skutkiem takiego efektywnego treningu w domu jest utrata tkanki tłuszczowej oraz zdobywanie tkanki mięśniowej, czyli budowanie odpowiedniej masy mięśniowej. Efektywny trening w domu obejmuje różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać w domu przy użyciu podstawowych elementów posiadanych w domu. Na początku oczywiście należy zacząć od krótkiej rozgrzewki. Następnie wykonuje się konkretne ćwiczenia w seriach lub wykonuje się po serii jednego ćwiczenia i przechodzi do kolejnego do momentu aż wykona się wszystkie.

Oddech między ćwiczeniami

Między ćwiczeniami należy odpoczywać oraz pilnować oddechu, zwłaszcza jeśli dopiero zaczyna się przygodę z samodzielnymi ćwiczeniami w domu. Najbardziej optymalne jest ćwiczenie trzy razy w tygodniu z mniej więcej równymi odstępami w dniach. Wśród najbardziej polecanych ćwiczeń w treningu podstawowym można wymienić między innymi ćwiczenia takie jak napinanie mięśni ramion, podciąganie się na krawędzi stołu, pompki na ścianie, unoszenie ramion z krzesłem, pompki na podłodze, unoszenie pleców oraz nóg podczas leżenia na brzuchu, wyrzut nóg do tyłu podczas klęku podpartego, wspinanie się na palcach jednej nogi, przysiady, nożyce poziome. Natomiast wśród najbardziej polecanych ćwiczeń w treningu zaawansowanym można wymienić między innymi ćwiczenia takie jak martwy ciąg z krzesłem, pompki tricepsowe, pompki w staniu na rękach, pompki z przeniesieniem ciężaru ciała, podciąganie w wąskim podchwycie, unoszenie krzesła w opadzie tułowia, unoszenie tułowia i bioder podczas leżenia na plecach, przysiady na jednej nodze, wspinanie na palcach jednej nogi, skrętoskłony z jednoczesnym uginaniem nóg. Podsumowując, efektywny trening w domu jest możliwy do zrealizowania niezależnie od poziomu zaawansowania technicznego użytkownika. Ćwiczący może przeprowadzić u siebie w domu zarówno trening podstawowy, jak i trening zaawansowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here