Treningi na atlasie – czy warto?

0
55
Treningi na atlasie

„W zdrowym ciele zdrowy duch” – zapewne każdy z nas zna starożytne rzymskie powiedzenie zachwalające aktywność fizyczną. Jak osiągnąć to „zdrowe ciało” żeby duch był zdrowy? W jaki sposób zapracować na dobrą kondycję i świetne samopoczucie? Niestety, same chęci nie wystarczą, konieczna będzie odrobina wysiłku i odpowiedni sprzęt.

Ruch to zdrowie

Codzienna dawka aktywności fizycznej ma pozytywny wpływ nie tylko na długość naszego życia, ale też na jego jakość. Regularnie wykonywane ćwiczenia minimalizują ryzyko wystąpienia m.in. chorób układu krążenia lub cukrzycy, mają również pozytywny wpływ na uregulowanie poziomu ciśnienia tętniczego krwi oraz poziom cholesterolu. Dodatkowo wzmacniają nasze kości, a w konsekwencji spowalniają proces osteoporozy.

Jednak najbardziej znaczącym i pożądanym przez nas rezultatem jest zbudowanie szczupłej i wysportowanej sylwetki oraz dobre samopoczucie. Oczywiście istnieje cała gama sprzętów i akcesoriów do treningu, a jednym z najpopularniejszych jest tzw. treningowy atlas. Ćwiczenia z jego udziałem są popularne, bo taki sprzęt możemy umieścić w zaciszu domowym i niezależnie od warunków pogodowych, bez konieczności wychodzenia z domu, mamy możliwość oddać się aktywności fizycznej. Atlas ułatwia wykonywanie najróżniejszych ćwiczeń – zależnie od stopnia jego złożoności.

Zalety ćwiczeń na atlasie

Z jakiego powodu warto zainwestować w atlas? Ćwiczeń z jego wykorzystaniem jest naprawdę dużo, a korzystać z niego mogą zarówno osoby początkujące jak i zaawansowane. Jest to możliwe, ponieważ sprzęt składa się z różnych stanowisk i posiada opcję dobrania obciążeń do umiejętności oraz możliwości ćwiczącego. Jakie jeszcze inne zalety posiada atlas do ćwiczeń?

· Jest łatwy w obsłudze

· Jednocześnie może trenować na nim kilka osób (zależnie od ilości stanowisk)

· Obciążenia są zabezpieczone (sprzęt eliminuje ryzyko nagłego przeciążenia organizmu)

· Jest wielofunkcyjny i dzięki temu daje możliwość pracy nad wybranymi partiami mięśni (jest to efekt połączenia w jednym sprzęcie kilku odrębnych sprzętów do ćwiczeń)

· Zapewnia osiągnięcie założonego rezultatu (oczywiście pod warunkiem regularnego wykonywania dobrze ułożonych planów treningowych)

Jak wybrać odpowiedni sprzęt?

Możliwość wykonywania na atlasie ćwiczeń, dla różnych grup mięśniowych, pozwoli na zbudowanie wymarzonej sylwetki zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Z uwagi na pewne różnice w oczekiwaniach co do rezultatów, warto, decydując się na urządzenie domowej siłowni, sprawdzić funkcje tychże urządzeń.

Przed zakupem koniecznie należy zwrócić uwagę czy atlas, którym jesteśmy zainteresowani, posiada możliwość składania i jak dużo miejsca potrzebujemy do jego rozłożenia. Urządzając domową siłownię warto też zwrócić uwagę, czy nie ma na wybieranym przez nas atlasie ćwiczeń, które byłyby rozrysowane na jego obudowie. Taki przewodnik będzie sporym ułatwieniem, szczególnie dla osób początkujących. Polecamy sprawdzić stabilność sprzętu, ponieważ niezwykle istotnym jest dopasowanie go do masy użytkownika oraz stopnia zaawansowania wykonywanych ćwiczeń. Osoby o większej masie lub osoby nastawione na intensywne treningi będą potrzebowały stabilniejszego i bardziej wytrzymałego sprzętu. No i cena – atlas nie należy do najtańszych urządzeń, ale decydując się na jego zakup warto zainwestować w sprzęt o dobrej jakości, ażeby dobrze i długo nam służył.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here